Dela nyhet
Arbete vid arrangemang
8 mar 2020 0 kommentarer
Ideellt arbete för föreningen
För att vår föreningsverksamhet ska fungera samt för att vi ska kunna genomföra våra arrangemang och lopp behöver vi medlemmar i triathlonsektionen hjälpas åt med några timmars ideellt arbete per år.
Vi kommer inom kort att skicka ut kallelser där ni anger vilka aktiviteter ni önskar hjälpa till med. Då underlättar det för sektionsledningen att kunna dela upp och planera arbetet (om du är medlem i någon annan sektion inom Julita GoIF och hellre önskar hjälpa till vid deras uppdrag, vänligen meddela detta via e-post till info.julitagoif@gmail.com).
Det kommer alltså först en kallelse där man svarar vilken aktivitet (ideellt arbete för föreningen) som man kan hjälpa till vid samt ytterligare en kallelse för vilket/vilka tourlopp man kan hjälpa till med.
Senare kommer specifika kallelser för varje aktivitet samt för varje tourlopp som man kan hjälpa till med.
Vi behöver våra medlemmars hjälp för följande aktiviteter (ideellt arbete för föreningen):
* Bemanna torgbod vid marknad i Julita. Lördag 6/6 kl ca 10-14
(representera föreningen samt sälja korv och lotter)
Funktionärsbehov: 4-6st
*Funktionär vid Katrineholm Swimrun. Söndag 2/8 kl ca kl 12-16
(funktionär under tävlingsdagen alternativt hjälper till med förberedelser dagarna innan)
Funktionärsbehov: 20st
* Funktionär vid Barnduathlon i Julita. Söndag 13/9 kl 8-11
(bygga bana, kansli, vägvisare, växlingskontrollant etc)
Funktionärsbehov: 10-15st
- Höststäddag vid Öljevi. Lördag 5/10 kl 10-14
(Städning inomhus samt skötsel utomhus)
- Hjälpa till med förberedelser inför minst ett tourlopp per säsong
(Gäller er som deltar i klubbtouren)
Vi önskar att ni snarast svarar ”kommer” på kallelsen och meddelar följande:
- ” 1 + önskat arrangemang” och ”2 + önskat arrangemang” på de aktivitet du helst vill hjälpa till med
samt eventuellt
- ”EJ + arrangemang” på aktivitet du absolut inte har möjlighet att hjälpa till med. (Kallelse till specifik aktivitet kommer senare).
Klubbtouren
För att vi ska kunna genomföra vår egen klubbtour så behöver vi som deltar i loppen hjälpas åt med förberedelser inför dessa arrangemang.
Vi önskar att ni snarast svarar ”kommer” på kallelsen och meddelar följande:
- ” 1 + önskat lopp” och ”2 + önskat lopp” på de lopp du helst vill hjälpa till med
samt eventuellt
- ”EJ + arrangemang” på aktivitet du absolut inte har möjlighet att hjälpa till med
Nedan följer förteckning av de olika klubbtourloppen, vilket behov av bemanning vi har.
4,8km terränglöpning i Bie
Onsdag 29/4
Funktionärsbehov: 10st
Uppgifter: ordna statlistor, skylta bana, flaggvakt, nummerlappsutlämning, efterregistering, ordna tidtagare, resultatsummering
29km tempocykling Öljaren runt
Lördag 30/5
Funktionärsbehov: 3st
Uppgifter: ordna startlistor, fixa funktionärer längs banan och tidtagare, resultatsummering
Duathlon med jaktstart vid Julita kyrka
Tisdag 9/6
Funktionärsbehov: 3st
Uppgifter: ordna startlistor, skylta banan, fixa funktionärer längs banan och tidtagare, resultatsummering
Österåker triathlon
Söndag 27/6
Funktionärsbehov: 10st
Uppgifter: ordna startlistor, bygga upp tävlingsområde, skylta banan, fixa funktionärer längs banan och tidtagare, resultatsummering
1000m simning utomhus vid Djulö
Lördag 8/8
Funktionärsbehov: Ännu oklart
Uppgifter: assistera Linnea Eriksson
9km tempocykling Gimgöl-Äs
Torsdag 10/9
Funktionärsbehov: 3st
Uppgifter: ordna startlistor, fixa tidtagare, resultatsummering
Julita duathlon i Äsköping
Söndag 13/9
Funktionärsbehov: 10st
Uppgifter: Bygga upp tävlingsområde och skylta bana dagen innan loppet (dvs lördag 14/9) och ordna startlistor
10km löpning vid Ålsätter
Lördag 12/10
Funktionärsbehov: 3st
Uppgifter: ordna startlistor, skylta banan, resultatsummering
Observera att tävling #1 (200m simning) samt tävling #7 (Vadstena triathlon) inte står med eftersom det inte kräver några förberedelser eller funktionärer.
Vänliga hälsningar
sektionsledningen i Julita triathlon
Kommentarer